<style type="text/css"> .wpb_animate_when_almost_visible { opacity: 1; }</style>

CAREERS

Software Developer

Location: Montreal, QC, Canada
Aversan Inc. is a multi-service engineering firm specializing in design, build, testing, certification, and support services for embedded flight and rail systems & software, health technology, and advanced IT.

Responsibilities
  • Maintain and develop control and calibration software for display systems;
  • Maintain and develop modelling software and display systems design;
  • Develop software functions;
  • Develop tests, and debug tools;
  • Provide direct support for software users (from installation technicians to expert optical designers);
  • Laboratory work, interface with various hardware, including projectors, sensors, cameras, and other optical systems.


Basic Qualifications
  • Bachelor's degree in software engineering or equivalent;
  • Experience with C++ and C#, Mathematics, linear algebra and digital analysis;
  • Ability to model a problem mathematically;
  • Knowledge of augmented /virtual reality and/or Headtracker is an asset;
  • Experience in computer graphics, image treatment or optics is an asset;
  • Good knowledge of graphical and display technologies (GPU, projectors, cameras, etc.) is an asset;
  • Experience in virtual reality and augmented reality is an asset;
  • Experience with OpenGL (shader programming) is an asset;
  • Strong analytical and learning abilities;
  • Fluent in French and Functional English.
_____________________________________________________________

Responsibilities
  • Maintenance et développement des logiciels de contrôle et de calibration de systèmes d’affichage;
  • Maintenance et développement des logiciels de modélisation et conception de systèmes d’affichage;
  • Développement de fonctions logiciels;
  • Développement de tests et déverminage des outils;
  • Support direct aux utilisateurs des logiciels (de techniciens d’installation à experts concepteurs optique);
  • Travail en laboratoire, interface avec différent équipement matériel, incluant projecteurs, capteurs, caméras et autres système optiques.


Basic Qualifications
  • Baccalauréat en génie logiciel ou équivalent (nouveaux gradués bienvenus);
  • Expérience en programmation C++ et C#, Mathématiques, algèbre linéaire et analyse numérique;
  • Capacité de modéliser un problème mathématiquement;
  • Connaissance en réalité augmenté/virtuelle et/ou "Headtracker" est un atout;
  • Expérience en infographie, traitement d’image ou en optique est un atout;
  • Bonnes connaissances des technologies graphiques et d'affichage (GPU, projecteurs, caméras, etc.) est un atout;
  • Expérience en réalité virtuelle et réalité augmentée est un atout;
  • Expérience avec OpenGL (programmation shader) est un atout;
  • Grande capacité d’analyse et d’apprentissage;
  • Maîtrise du français et anglais fonctionnel.
this job portal is powered by CATS